vrijdag 29 mei 2015

Zomaar


Tja.....zomaar is dan het tweede blok van de chemo voorbij en zitten we in de pauzeweek. Het voelt of we ineens alle tijd van de wereld hebben. ...is niet zo, maar ff "gewoon" leven lijkt het.

Vandaag was ook zomaar een goede dag. Oke, Gerbrand heeft zijn Dexamethason weer gehad en dat is wel wat te merken. Maar het gaat dusdanig goed dat hij vanochtend op zijn werk is gaan koffie drinken. Na een uurtje heb ik hem opgehaald en bij het centrum afgezet. Ger wilde nog een scheerapparaat,  dus gehaald bij de mediamarkt en daar liep hij een collega tegen het lijf. Deze houdt Ger nog een poosje gezelschap tijdens zijn wandeling naar huis.

Na de lunch ging Angeline weer naar school en wij richting bouwmarkt. ...
Ik wil graag een lichtbak voor embossing e.d. en Ger heeft wel een idee hoe hij dit voor mij kan maken..ben benieuwd! 

Daarna was het wel even op met zijn energie en dook hij op de bank. Ik ga naar boven, naar ons "atelier". Naast dat ik, met alle liefde, chauffeur speel voor man en kinderen, het huishouden run, de agenda beheer etc. etc.,  ben ik ook zomaar wat dingetjes gaan doen de afgelopen dagen...

Ik wil al een poosje een aantal mensen een persoonlijk kaartje sturen, dus tja....freubelen maar.

Dan kom ik in de kast een paar klompen tegen...mooi om te beschilderen! Terwijl ik de kwasten hanteer ontstaat er vanzelf iets moois. Ik bedenk me dat deze klompen niet bij ons moeten blijven. Ze zijn van een vriend geweest die de strijd met kanker niet gewonnen heeft en ik besluit zijn vrouw te verrassen. ...dat is gelukt!


Dan is het einde van het schooljaar ook nog in zicht.....voor vier juffen staat er nu een presentje klaar. 



"Mam? Ik wil je wat vragen. .." Oh jee....dat betekend vaak een groots project...ik herken dat toontje in haar stem....
Angeline heeft a.s. woensdag een juffenfeest. Dus de verjaardagen van de juffen worden gevierd. ...mijn dochter heeft een verkleedwens en of ik ff een jurk wil maken volgens haar eigen ontwerp; een heuse feeënjurk met wijde "draai-rok" en graag ook een set vleugels erbij. Dit graag roze met rode hartjes er op...oeps! Terwijl ik daar over nadenk begin ik alvast met de verjaardag cadeautjes voor haar juffen...dat is een stukje makkelijker te realiseren. 

Morgen verder met dit idee. Maar eerst Dylans zwemles en de boodschappen! Over Dylan gesproken...die heeft komende vrijdag een piratenfeestje. Even zoeken of ik de verkleedspullen van zijn eigen piratenparty nog kan vinden, want anders draait de naaimachine straks overuren ben ik bang.

Dat freubelgedoe zorgt wel voor de nodige rust in mijn hoofd. Raar toch? Voor iemand met tig ideetjes in gedachten? 

Ach, we doen het allemaal "zomaar" en voelen ons goed. 
Gek om te zeggen.....

1 opmerking:

  1. Wat heerlijk om zo te kunnen knutselen en iemand te kunnen verrassen. Op die manier even je gedachten verzetten en rust voor jezelf te creëren. Fijn om te lezen dat er ook goede dagen tussen zitten waarop er weer dingen ondernomen kunnen worden.
    We blijven aan jullie denken en voor jullie bidden. Heel veel liefs uit Purmerend. xxx Marrie en Ruud

    BeantwoordenVerwijderen