zaterdag 2 mei 2015

Boodschappen

Vandaag gespijbeld van zwemles. ..Dylan vindt dat helemaal niet erg. Zo kunnen we eens wat langer blijven liggen. Chill!

Het enige "moetje" van vandaag zijn de boodschappen, want tja...eten en drinken moeten we ook nog (toch nóg een moetje!).
Ger en ik zouden samen de winkel doorslenteren, maar al snel blijft hij weer bij iemand kletsen. Ga je gang, maar ik loop nu wel door. Halverwege de winkel staat een oudere man wat verloren bij de blikken soep te kijken. In zijn handen een blik soep en een potje juspoeder. Hij komt naar me toe..."mag ik wat vragen? Is dit een beetje te houden?"
Ik trek heel kort mijn wenkbrauwen op en het blijkt dat de man de houdbaarheidsdatum zoekt op het blik soep.
Nou, die kan nog 2,5 jaar vooruit, vertel ik hem, waarna ik een lichte zucht waarneem en zijn schouders zie zakken. Tranen in zijn ogen en tja...Dan komt het verhaal eruit;
Zijn vrouw ligt in het ziekenhuis met een bacterie, die al behoorlijk veel heeft aangetast. Al 10 dagen ligt ze er en het gaat niks niet beter. Ze laat zelf nu ook de moed zakken. En dan wat schaapachtig lachend "Ja, heel dom van me. Ik heb me nooit met de boodschappen bemoeit en weet nu echt niet waar ik op moet letten. Weet niet eens hoe ik jus moet maken". Daarin kan ik de beste man mee helpen, want het staat letterlijk op het potje. Hij reageert verrast en glimlacht. Ik wens hem heel veel sterkte met zijn vrouw en hoop vurig dat ze wat zal opknappen. Ik neem me voor om een kaarsje voor ze te branden. ..

En zo plots als dat hij er stond, is de man ook weer weg en zie ik Gerbrand zoekend lopen.
De rest van de boodschappen zijn dan ook zo gedaan, dus dan rest "doen waar we zin in hebben".

Zaterdag onderhand vaste prik "ff kletsen" bij de snackwagen en gelijk eieren halen.... Toch komen we dan vaak wat later thuis dan de bedoeling is, maar ach...who cares?
Gerbrand merkt wel dat hij, net als vorige week, vandaag zich wat minder voelt. Niet misselijk of iets dergelijks, maar gewoon totaal niet vooruit te branden. Hij wordt wat dizzy en dat is het teken om naar huis te gaan en even heel rustig aan te doen.
Angeline heeft vanavond een feestje en aangezien ze gisteren ook pas rond 23 uur naar bed ging, wil ze een hangdag vandaag. Prima, het is heerlijk weer, dus maak ik met Dylan de afspraak om onze nieuwe aanwinst te testen! Maar eerst ff snel een stofzuiger erdoor en het gedraaide wasje ophangen. Dat is wel weer genoeg huishouden voor vandaag.

Oh ja....ook nog ff snel een appeltaartje in elkaar flansen, want we hebben een beetje teveel appels in huis. Ook dat ligt helemaal in Dylans straatje. "Lekker mam!"

Een paar jaar geleden hebben we een heel leuk spel gespeeld tijdens een familiedag. En eigenlijk verder weinig meer aan gedacht naderhand. Totdat ik een paar dagen terug hier in Assen bij de Maxx aan het snuffelen was. Ik had al veel bekeken, maar plotseling viel mijn oog op een doos.....Wat leuk! Kubb! Wel een kleinere versie dan die we gespeeld hadden, maar ach. Voor slechts 4 euro een hoop lol vermoed ik.

Dus vanmiddag even het grasveldje "poepvrij" gemaakt (wie laat hier zijn hond nou uit???) en met Dylan Kubb gespeeld. Dan merk je ineens hoe onbekend het spel is, want diverse mensen komen langs en blijven even staan kijken. Zelfs een buurman doet een poging om de blokken omver te werpen met de stokken.
Dit doe ik toch echt 10 keer liever dan tv kijken of op de WII spelen ;)

Vervolgens nog even met Dylan richting supermarkt, want we hebben zin in.....ijs!
En morgen?
                     Morgen is een mysterie, 

                                               gisteren historie, 

                                                              vandaag is een gift!



4 opmerkingen:

  1. Het is fijn Jolanda middels jouw blog op de hoogte te worden gehouden wat er allemaal met Ger gebeurt, hoe zijn toestand is, maar ook wat het met jou en de kinderen doet. Ik heb er bewondering voor hoe jij er mee omgaat en het gezinsleven zo normaal mogelijk draaiende houdt. Ook tijd nemen voor jezelf en leuke dingen met de kinderen doen. Dat spel ken ik ook niet. Nòoit van gehoord...-;). Bedankt maar weer voor je verhaal en keep going. We denken veel aan jullie. Liefs Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar een familiedag al goed voor is.Wie heeft gewonnen?
    Xx, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is inderdaad handig om op deze manier iedereen op de hoogte te houden. En nu zo ff lekker van elkaar genieten geeft weer energie. Gewoon deur goan zo.

    BeantwoordenVerwijderen