zondag 10 mei 2015

Babysteps

Goed....na de eerste weken te zijn geleefd, vind ik het nu tijd worden om mijn eigen onrust aan te pakken.
Qua chemo zit Ger nu in een pauzeweek, dus even adem. A.s. vrijdag zal het wel weer een lange zit gaan worden met bloedprikken, afspraak arts en chemo-infuus er achteraan.

Gisteren weer aangedurft om de volgende training in mijn hardloopschema te pakken. Wonder boven wonder gingen de 2 keer 8 minuten prima! 
Tja, dan geef ik mezelf maar een vervroegd verjaardagscadeautje: Mijn inschrijving voor de TT run 2015 is weer een feit :)

Dit jaar vier ik weer een lustrum-verjaardag, dus tja.....als ik een enveloppe in de brievenbus krijg met dit logo, weet ik weer genoeg. Morgen maar direct een afspraak maken bij de huisartsenpraktijk.


Maar goed, mijn eigen onrust aanpakken? Ja, het is onrustig in mijn brein wat bij tijd en wijlen overuren draait, zorgt dat ik slecht slaap en overdag met regelmaat de draad kwijt ben. 
Tijd om a la Fly-lady, mijn draai en regelmaat terug te vinden; Ik zal hoe dan ook, zelf ook verder moeten. 

Mocht je fly-lady niet kennen, zoek dan maar een met google. Deze huishoudgoeroe leert je gewoon een structuurtje aan om je huis spik en span te houden in zo min mogelijk tijd. Dit in, wat zij noemt, babysteps.
Nu ga ik niet helemaal in haar programma mee en heb ik ook geen zin om mijn huis in zones te verdelen. Maar het idee van een ochtendroutine en een avondroutine (max. een half uur lang) staat me wel degelijk aan.
1 keer in de week een "Homeblessing Hour" en elke dag een klein extra klusje doen. 
Terwijl ik deze dagen wat kasten en dergelijke "declutter", zal ik eens nadenken over die routines. Ondertussen blijf ik babystap 1 wel zetten: Shining your sink!

En nu vandaag nog; Voor alle moeders onder ons: Gefeliciteerd met moederdag!!!
Mijn schatjes waren gisteravond op het idee gekomen om bij elkaar te "logeren". En waren vervolgens nog een hele tijd in de weer, voordat ze gingen slapen.
Vanochtend kwam de aap uit de mouw; Keurig papa gewekt en samen beneden een ontbijtje gemaakt. Een bolletje kaas, een bolletje ei, nog een eitje ernaast, bakje appelmoes, een glas chocomel en een glas zoethoutthee....
Maar voordat ik dit lekker op mocht eten, mocht ik eerst een dansoptreden van Angeline bekijken (gisteren ingestudeert met Dylan, die niet meer wilde/durfde) en cadeautjes uitpakken. Beide kids hadden op school een ketting gemaakt voor moederdag. :) Zo lief,die zelfgemaakte verrassingen, daar kan geen winkel tegenop.
                                                         
De rest van de dag wat aangerommeld met z'n allen. Nog wel even een spelletje Kubb gespeeld met z'n vieren, maar dit ging zo slecht dat ik op een gegeven moment de koning heb omgegooid, omdat we zin in ijs hadden haha. Officieel hebben Gerbrand en Angeline gewonnen ;) Toch maar het originele formaat aanschaffen? Zet het wel op mijn verlanglijstje....

De kids willen ff op de WII spelen, Ger voelt zich fit genoeg om even een bezoekje aan de mediamarkt te brengen (op de elektrische fiets van de buuf haha) en ik ga verder met de kasten in onze slaapkamer. Lekker ruimte maken.
Het maakt me rustiger en sterker in mijn zijn :) Carpe diem my dear, pluk de dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten