woensdag 13 mei 2015

Alleen vandaag




Alleen vandaag ben ik niet boos....


Nee, boos niet. Alhoewel ik wel op het randje zit, als Dylan vanochtend diverse malen probeert zijn zin te krijgen door te drammen.
De kinderen willen een uurtje later "helpen" in de tuin. Prachtig, maar dat betekend een aanslag op mijn geduld haha. Dan maar proberen al spelenderwijs zand te scheppen en af te voeren, taken te verdelen, omdat beide kinderen tegelijk willen scheppen of tegelijk willen harken.
Uiteindelijk lukt het om aan het eind van de ochtend voldoende zand uit de tuin te hebben gehaald.

Alleen vandaag maak ik me geen zorgen...

Geen grote zorgen. Gerbrand heeft 2 goede dagen gehad. Hij kon zelfs even met iemand mee om een geocache te zoeken en een korte wandeling maken. Gisteren ook nog 2 keer visite gehad. Ook al is hij ziek, hij is gelukkig nog in staat om iets te ondernemen. In een rustiger tempo en misschien wat minder lang dan anders, maar toch!
Vandaag toch behoorlijk last van zijn rug. Even een mindere dag en verplicht rust.

Vandaag ben ik dankbaar voor alles wat op mijn pad komt....

Ik ben voor veel dingen dankbaar. Vandaag voor het kaartje wat de vriendelijke postbode mij aanreikte; In het berichtje stond een groot compliment; ik ben mijn roeping misgelopen en had schrijfster moeten worden... Wat lief! Wie weet, ooit?

Vandaag werk ik met toewijding.....

Wat in mijn hoofd zit, zit in ieder geval niet in mijn kont. Ik had het, na vanochtend, nodig om ff alleen bezig te zijn. Tja, ik was al bezig met de voortuin, dus laat ik dan ook maar verder gaan!
Mp3-speler aan, oordopjes in en lekker actief aan de gang. "Wit" zand er op en de tegels alvast naar onze eigen tuin verplaatst. Fysiek een behoorlijke klus, maar als het af is voelt het geweldig! Heb ik toch maar ff zelf gedaan!

                                 

Vandaag ben ik vriendelijk tegen iedereen....

                      Euh, kan ik daar echt zelf over oordelen? Ik heb mijn best gedaan in ieder geval.

En nu? Vanavond ga ik heerlijk op bed een filmpje kijken ofzo... Dat fluistert mijn lichaam mij toe, want tja.....spierpijn heb ik wel :)

3 opmerkingen:

  1. Wat ziet die voortuin er goed uit. Dat wordt vast heel mooi. Knap gedan Jolanda! En idd heb je talent als schrijfster. Je schrijft heel beeldend en boeiend en prettig om te lezen. Wie weet of je er ooit nog iets mee kunt...;-)). Groetjes marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En inderdaad Jolanda, de kinderen gaan nu van alles proberen, ja ze snappen helemaal niet wat er nou precies aan de hand is en dan gaan ze je lekker uit proberen met van alles.......heel herkenbaar.........maar jullie doen het zo te horen helemaal geweldig en eens snappen ze het....en ga jij je maar lekker uitleven in de tuin lekker met je handen in de grond woelen even een zijn met de natuur.......fijn dat Gerbrand zo zijn goede dagen heeft en er lekker op uit kan,doet hem heel erg goed............en de visite;s is ook altijd even welkom even andere gesprek stof, ook weer heerlijk.....lieverds een dikke knuffel van ons ..........groetjes Thea en Bejo xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En zaterdag komen wij.........en dan hopen dat de tegels aan het eind van de dag erin liggen. We gaan er voor.
    Of ga je de tegels ernook in leggen ? ;-)
    Groetjes, M.

    BeantwoordenVerwijderen