zondag 6 maart 2016

ff buurten

Oke...Ger kwam onverwacht donderdag toch gewoon weer thuis. Hij hoefde toch pas zaterdag aan de chemo te beginnen, dus kon rustig nog een nachtje thuis doorbrengen....
Zo gezellig was ik ook weer niet, want ik kwam thuis met lichte hoofdpijn, wat al snel zwaarder werd en zo kroop ik dus op tijd tussen de lakens die avond. En de volgende dag bracht ik zelf even een bezoekje aan de huisarts met behoorlijke oorpijn. Die constateerde dat het in het middenoor al te lekker zat. Pfff....gelukkig kon iemand anders Gerbrand naar het UMCG rijden 's avonds!

Flink paracetamol en ibuprofen in combinatie met neuspray zorgde ervoor dat ik me in ieder geval langzaamaan beter voel. Geen verhoging meer, maar wel 2 snotterende kinderen gisteren.
Jeetje...ik zou zondagochtend toch op bezoek, had ik gezegd?

Uiteindelijk viel het bij Angeline wat slechter uit en durfde ik haar niet mee te nemen naar Groningen vanochtend. Dylan was weer bijgetrokken met heel af en toe een snufje...och, met een mondkapje voor is dat het punt niet.

Zo kwamen we uiteindelijk met z'n tweetjes in Groningen bij Gerbrand, die nu op een zaal ligt met nog 3 andere patiënten; 1 met Kahler, 1 met Leukemie en 1 met Hodgkin, maar allemaal een stamceltransplantatie en allemaal in "De Dip".
Ik verwachte dus een stel lusteloze mensen, die hartstikke beroerd op hun bed lagen en nergens geen fut voor hadden. Tja....zo was het bij Ger ongeveer wel.
Nou, viel dat ff mee! Slechts één was wat beroerd, maar verder was het best gezellig op dat zaaltje.

Ook Ger had zijn 2de chemoronde gehad en merkte er eigenlijk niks van. Eten gaat niet al te lekker, maar dat is de laatste tijd weer heel normaal. Komt wel weer.
Onderhand wel 96 kg schoon aan de haak. Het gewicht dat hij ooit wilde gaan halen, toen we besloten om te stoppen met roken en aan gewicht en conditie te gaan werken.....Nu moet er wat mij betreft echt niet meer af hoor. Dan wordt het weer "ongezond" (hoe je het in dit geval ook wilt benoemen).
Goed, maar verder lijkt alles tot nu toe soepeltjes te lopen gelukkig.

Op naar woensdag, de transplantatiedag!
Hopen dat de afarese bij zijn zus soepel verloopt en dat er in 1 keer genoeg geoogst gaat worden.
Dan volgt 's middags de teruggave en is de kans gewoon groot dat Ger de volgende dag weer thuis mag komen.
Ik hoop het voor beide, want anders mogen ze donderdag allebei nog eens; Zus voor afname en Ger weer "inname". En een dag later thuis.

Oh ja....adem in, adem uit, ik zou per dag kijken haha.
Goed morgen het laatste chemo-infuus, als het goed is de kinderen weer naar school en opvang, zodat ik even een dagje offline kan zijn.
Even een dagje helemaal niks en niemand om me heen.

En dan terug naar het "hier en nu", want er moet eten gekookt worden en inmiddels staat zoonlief in verveelstand (mam....maaahaaam, wat kan ik doehoen?). Schatje patatje kan mams wel helpen met koken..."Wil ik nie"....

Dit wordt nog leuk haha.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten