vrijdag 19 juni 2015

Groen en oranje....

Oke....de volgende keer dat ik zeg dat alles heel relaxed is? Dan klop ik het direct af op ongelakt hout!
Afgelopen maandagmiddag ging Gerbrand wederom met een andere "chauffeur" richting Groningen om zijn chemo-spuit op te halen. Gelijk maar een klein geocache-uitje er van gemaakt op de terugweg. 's Avonds had hij ook nog wel fut en zin om te gaan vissen met een buurman...."Dat gaat goed", dacht ik nog.
Zelf dook ik aardig vroeg op bed, best moe; Mijn slaapritme is nog steeds een warboel en ik zie middernacht op mijn wekker vaker dan me lief is. Maar dit keer is Klaas Vaak mij goed gezind en val ik vlot in slaap...mooi bijtanken.

Toch is er iets wat me midden in de nacht wakker schud. Nou ja..iets? Iemand! Want Ger ligt te draaien en te woelen, om vervolgens weer boven een emmer te hangen en de vreemdste geluiden te produceren. Even een momentje om te focussen en dan te bedenken: "Sh**, hij is flink beroerd!" Bijna groen van misselijkheid.
Tja...het was eens te verwachten natuurlijk, want zijn weerstand is wel sterk verminderd nu. Fijn is het niet, zo in de "rustweek" richting chemoblok nr. 4.
Geen hoge koorts, slechts wat verhoging. Dat scheelt gelukkig.

De volgende dag nog flink beroerd. Last van zijn maag en wat hij probeert te eten valt niet goed.
Is het nu grieperig van de chemo of is het echt een griepje? Angeline is op schoolreisje naar Lauwersoog. Dylan en ik (plus groep 3 en andere ouders) zijn naar Nienoord met de auto. Mooi rustdagje voor Gerbrand zo.
Zelf 's avonds wederom op tijd op bed voor de nodige bedrust...ook nu zie ik middernacht voorbij komen pfff.

Woensdagochtend breng ik de kids naar school en maak me klaar voor een paar uurtjes richting mijn eigen werk. Gerbrand is inmiddels weer iets opgeknapt, dus vrij gerust ga ik op mijn fiets.
Ff uitwaaien met mijn mp3 speler voor het entertainment onderweg.
Op de terugweg ook nog ff langs de apotheek. Om vervolgens een uurtje later weer op pad te gaan om de kinderen op te halen bij de oppas.
Ik merk dat ik toch wel erg moe ben..... en lichtelijk last van mijn eigen maag.

Donderdag gaat mijn wekker en strompel ik naar beneden. Ger is al wakker en ik moet nu toch echt vragen of hij fit genoeg is om de kinderen naar school te brengen.....Dezelfde verschijnselen als mijn mannetje. Een griepje of vermoeidheid? "Whatever.....het is ff niet anders, geef er maar aan toe, Jolanda", vermaan ik mezelf.
De rest van de dag breng ik op bed door....af en toe wat drinken, eten lukt niet goed. En vooral veel wegdutten. Een flinke dip moet ook kunnen toch?

Nu is het weer vrijdag.....de wekker liep vanochtend genadeloos af; Nu moest ik er wel uit. Niet alleen moesten de kinderen weer naar school: ik had om 9 uur een afspraak bij de mondhygiëniste. 
Echt ontspannen zal ik nooit in die stoel zitten helaas....ook vandaag was ik niet blij tijdens en na het schoonmaken van mijn gebit; Lang leve het stoppen met roken! In dit geval sarcastisch bedoelt, want mijn tandvlees is her en der wat ontstoken en erg gevoelig nu het beter doorbloed is. Au...
Maar met mijn maag is het al wat beter gesteld gelukkig. Ik gok dat het toch een dagje "slaaptekort en stress" wegwerken is geweest.
Gerbrand lijkt nu ook weer wat op te knappen en is zelf ook in staat om even de deur uit te gaan.
Vanochtend even geocachen en vanmiddag op koffievisite.

Vanmiddag zelf Angeline van school gehaald en direct door naar de Tuinland om iets tegen teken te halen voor Laddy; Bij ons hondje in 2 dagen tijd al 6 van die ondingen uit zijn lijf kunnen draaien.
Terwijl ik even blijf hangen bij de zaadjes (ik was nog op zoek naar munt en sla), vraagt Angeline of ze even door mag lopen. 
En dan gebeurd het.....ze wordt verliefd en sleept mama in haar liefde mee....Bellen naar papa, dan naar de Maxx, dan naar de Jumper (Ooit de prijzen vergeleken? Mamamia, dat vind ik een extra ommetje naar die winkels wel waard) om vervolgens weer terug te rijden naar Tuinland in de hoop dat haar nieuwe grote liefde nog aanwezig is.....Ja! Hij is er nog!

Mag ik jullie voorstellen aan ons nieuwste gezinslid? 



Orange

Met de belofte van Angeline dat zij de verzorging op haar neemt....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten