vrijdag 10 juli 2015

Een dag verder......

We zijn weer allemaal thuis....gisteravond ben ik in slaap gevallen en heb na het bericht dat Ger een CT scan kreeg, niets meer meegekregen. Tot vanochtend mijn telefoon mij de eerste keer wekte omstreeks half 7.....Ger was wakker na een erg korte nacht in het ziekenhuis. Omstreeks half 2 was hij pas op een afdeling terecht gekomen, dus dat waren slechts een paar uurtjes slaap.  Hij gaf even een korte update, want ergens vandaag zou nog een onderzoek plaatsvinden. Oke....ik kon zelf dus gerust nog even verder slapen. Iets over 7 was er nog een vroege vogel op de app...dat negeer ik maar even en zo rond half 9 word ik ongeveer gelijk met de twee meiden en Dylan wakker.
Weer Gerbrand via de app; Hij krijgt alleen nog een bloeddruk-onderzoek, longfunctie-onderzoek en mag daarna waarschijnlijk naar huis. Hij zou het wel fijn vinden als ik naar het UMCG kom....
Ja prima, dat wil ik zelf ook graag, maar eerst iets regelen. Ik ga echt niet met 3 kids richting het ziekenhuis!
Na diverse lijntjes uitgegooid te hebben, was het gelukkig rond; Vriendinnetje kon naar huis en Angeline en Dylan konden naar Nathalie (top! Hier waren onze bengels erg blij mee)

Dus ik kon relaxed richting Groningen rijden, waar ik van Gerbrand het hele verhaal kon horen. De onderzoeken in een notendop:
- hartfilmpje
- algemeen bloedonderzoek
- bloedgas onderzoek (heel vervelende prik in de slagader)
- longfoto
- ct scan
- algemeen lichamelijk onderzoek door artsen (voelen van spieren e.d.)
- bloeddrukonderzoek (staand, liggend en zittend)
- saturisatieonderzoek
- longfunctie onderzoek

Na dik 20 uur in het ziekenhuis was de eindconclusie; We kunnen niks bijzonders vinden en waarschijnlijk heeft uw conditie door de laatste chemo een behoorlijk knauw gekregen.
Maar ja....dit had Gerbrand zelf gisteren al aangegeven als erg goede mogelijkheid....
Dit was ook de reden waarom we zelf niet aan de bel hadden getrokken. Weinig weerstand, nu toch echt de gevolgen van de chemo merken, door de tandvleesontsteking slecht eten en met het warme weer niet in beweging kunnen komen....logisch dat dit zijn weerslag zou hebben op de conditie. 

Maar goed, het voordeel is wel dat alles nu uitgebreid onderzocht is en alle uitslagen goed waren. Geeft ons wel weer moed, want stel dat de uitslag van de beenmergpunctie straks goed is; Dan volgen er ongeveer dezelfde onderzoeken om een "GO" te krijgen !

Uiteindelijk reden we omstreeks half 3 richting Assen en waren we op tijd voor de mondhygiënist. Ze mocht niet alles weghalen (was blijkbaar overlegd), maar het is in ieder geval genoeg om te zorgen dat Ger er minder last van heeft. Over een paar weken zal waarschijnlijk de rest in Groningen aangepakt worden. Dankzij de antibiotica en de behandeling vanmiddag kan Gerbrand in ieder geval weer wat meer eten. 

Daarna naar huis; we hebben het beide gehad. De kinderen worden thuisgebracht en dan zijn we weer met ons eigen gezinnetje....

Nu? Weekend.....hopelijk zonder al teveel actie. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten