woensdag 16 december 2015

Weerstand

Vanochtend hadden we even de mogelijkheid om met elkaar te bellen voordat ik aan het werk moest. Gerbrand had een verhelderend gesprek gehad met een verpleegkundige.
Wij maar denken dat die leuco-waardes omhoog moeten en dat het dan "goed" is....tuurlijk is dat wel hetgeen waar we iets aan af kunnen lezen, maar de weerstand is hier weer een onderdeel van. De leuco hoeft niet op 5 te staan voordat hij naar huis mag.  Als de weerstand in de leuco hoog genoeg is, Gerbrand geen koorts meer heeft en niet meer vast zit aan de infuuspaal.....dan mag hij naar huis.

Ik snap het nog steeds niet 100 procent, maar dat boeit ook niet. De resultaten die Gerbrand me vanmiddag toestuurde vertelden me dat het langzaam aan stijgende is en dat is positief.
De eerste waarde die je ziet (0.5) is die leuco/witte bloedcellen, de tweede is het Hb/ijzergehalte. Dat is iets lager dan gisteren.

Daarnaast had Gerbrand door de chemo erg last van zijn slokdarm. Slikken was pijnlijk, waardoor hij uiteindelijk dus ook voeding via het infuus kreeg (of had ik dit al gemeld...? Ach, dan maar dubbel haha).
Terwijl ik hier thuis een bordje aardappels, groente en vlees voor mijn neus had, was Gerbrands diner iets geheel anders. Proost! Maar de pijn in zijn slokdarm wordt al minder!



Hier thuis voelt mijn keel door het knuchelen inmiddels of ik een pakje shag heb gerookt....Maar voel me nog steeds niet ziek genoeg om niet te gaan werken. Ben wel de dagen aan het aftellen, zoals een ieder die bijna vakantie heeft. Vanavond wel met Dylan even serieus zitten praten (ja dat kan met die bengel), want ook hij en Angeline lopen af en toe te hoesten, maar ik moet hem er wel op voorbereiden dat we zaterdag misschien niet naar papa gaan. Omdat ik eerst beter moet zijn.
En toen begon hij eindelijk eens te vertellen en jeetje.....wat gaat er veel in zijn koppie om! De details ga ik hier niet noteren, maar na een goed gesprek en een fikse knuffel van mama kon hij met een gerust hart gaan slapen. En ik opgelucht dat hij zijn mond eens opentrok om te vertellen waar hij zo bang voor is.


Morgen een spannende dag voor Angeline en Dylan die beide meedoen met het schoolkoor. Aan het eind van de schooldag al 2 optredens voor alle klassen en dan om 17:45 uur een optreden voor alle ouders, broers, zussen etc. Waarbij Angeline weer diverse aankondigingen mag doen!
Zij is de laatste dagen vooral hier erg op gefocust, maar moest eerst maandag een aardrijkskundetoets doen (cijfer=8) en dinsdag een topotoets (een 9). Trots op mijn beide kids.

1 opmerking:

  1. Prachtig, dat ze ondanks de omstandigheden ook nog goede cijfers haalt,top hoor,
    Dylan weet nu eindelijk hoe het zit hij heeft de stukjes bij elkaar.
    We leven met jullie en met name met Gerbrand mee.

    BeantwoordenVerwijderen